wtorek, 9 stycznia 2018

|Książka| "Załącznik"

"Lincoln O'Neill nie może uwierzyć, że jego praca polega na czytaniu cudzej korespondencji. (...) Natrafiwszy na e-maile Beth i Jennifer, wie, że powinien wysłać im upomnienie. Ale ich pokręcona korespondencja na temat spraw osobistych bawi go i wciąga. Kiedy sobie uświadamia, że zakochał się w Beth, jest już za późno, żeby tak po prostu nawiązać z nią znajomość".*

Rainbow Rowell- autorka takich hitów jak "Fangirl", czy "Eleanora i Park", jej książki szturmem podbijały listy największych książkowych hitów ostatnich lat. Jej dzieła zdobywają serca różnych czytelniczek na całym świecie.


Lincoln jest już dojrzałym mężczyzną, który wciąż nie wydostał się spod skrzydeł matki. Mieszka z nią i jest od niej niezwykle zależny. Pracuje nocami, a dniami śpi zmęczony pracą. Nie podoba mu się jego zadanie, czytanie e-mail pozostałych pracowników i zgłaszanie możliwych uwag, czy wykroczeń słownych. Gdy natrafia na konwersację Beth z Jennifer z niecierpliwością czeka na dalszy rozwój zdarzeń. Wciąga się w ich historie, przeżywa ich emocje. Nim w ogóle się zorientuje zakochuje się w Beth, młodej dziennikarce zajmującą się recenzją filmów. Z jej wiadomości do Jen wynika, iż dziewczynie również wpadł ktoś w oko, ktoś mu bardzo dobrze znany...


Książka nie przypomina czytanych dotąd przeze mnie pozycji. Bohaterzy są nieco starsi, mają około 27 lat, przedstawieni w inny sposób, różny od tego jaki mam w większości dzieł. Nie są oni typowymi nastolatki, popularnymi bogaczami, czy ponadczasowej urody modelami. Są "zwykli", "normalni". Ich problemy są czasami poważne, a czasem niezwykle błache i przyziemne.


Przyznam szczerze, że dziwnie czytało mi się tę książkę, ze względu na tak niecodziennych, a mimo to tak bliskich rzeczywistości, bohaterów. Zdarzenia były ciekawe, śmieszne i prawdziwe.
Nie była to najlepsza powieść jaką przeczytałam, aczkolwiek polecam przeczytać, jeżeli ktoś ma do niej dostęp niekoniecznie kupując ją. Może stoi na półce w bibliotece lub u koleżanki na stole? Zawsze warto odkrywać nowe historie, mimo uprzedzeń czy wątpliwości, bo może to właśnie ta książka coś nam uświadomi, zmieni w naszym życiu...

*"Załącznik" - Rainbow Rowell

4 komentarze:

  1. Tym razem chyba nie dla mnie:)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie również nie. Czytałam jedną książkę autora, ale jakoś to nie było to i więcej nie sięgnęłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niekoniecznie moje ulubione klimaty, ale czasem warto dać się przełamać, wszystko zależy od nastroju danego dnia. :)

    OdpowiedzUsuń