wtorek, 12 grudnia 2017

|Książka| "Czerwona Królowa"

"Mare Molly Barrow, [...] Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do swojej szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzież, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania, to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorac, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu."
Victoria Aveyard- absolwentka Uniwersytetu Południowej Kalifornii, pisarka, scenarzystka. Jak sama mówi, swoją pracę traktuje jak wymówkę, aby móc czytać więcej książek.

Po przeczytaniu opisu tej książki byłam co najmniej zdziwiona. Wydawał mi się on być nieco dziwny, a przede wszystkim zupełnie niezrozumiały. Nie wiedziałam czego się spodziewać, jakiej fabuły, bohaterów...
Sięgnęłam po nią, głównie przez w 100% niezwykłą okładkę, jest świetna, bez dwóch zdań.


Zafascynowana pierwszym wrażeniem bardzo szybko zabrałam się za czytanie. Momentami miałam wrażenie, iż jest to nieco podobne do "Igrzysk Śmierci", nie wiem dlaczego, fabuła nie jest podobna! Kilka faktów i zdarzeń powiewa tym klimatem, ale zarys i ogólne przesłanie różni się. I mimo tego, że kocham historię wojowniczej Katniss, to Mare (i Cal!) całkowicie pobili wszystko o czym przedtem czytałam. Perełka. Sięgnęłam po nią zaraz po przeczytaniu serii "Rywalki", która również wywarła na mnie ogromne wrażenie (kocham!), to "Czerwona Królowa" swoimi dość mocnymi momentami, bardziej srogimi i bezbośrednimi momentami zdecydowanie zajęła pierwsze miejsce.


Mare Borrow prowadzi ubogie życie w niewielkiej wiosce i w jeszcze mniejszym domu. Jest Czerwoną, jej krew nie jest srebrna, a to oznacza, że jest gorsza, nie wystarczająco dobra, dlatego też razem z rodzina i innymi mieszkańcami żyje w cieniu Srebrnych- bogatych wybrańców, którzy posiadają niesamowite moce.
Mare jest specjalistką w kradzieży, trudny los nauczył ją tego by przetrwać, pewnego jednak razu wpada na niespodziewaną osobę, która wkrótce odmienia jej życie. Dziewczyna trafia na królewski dwór i już po krótkim pobycie tam okazuje się, że jest ona inna.
"Jesteś zarówno Czerwona i Srebrna, silniejsza od jednych i drugich".


Książka opowiada o strasznych wydarzeniach, realiach jakie panują "za kulisami" pięknego życia władców. Wątki romantyczne, są po prostu ROMANTYCZNE. Adrenalina, nutka niepewności, miłość i zdrada.
Pomimo ponad pięciuset stron książkę pochłonęła w jeden dzień i desperacko szukałam jak najkrótszej drogi, by przeczytać kolejną część.
Uwielbiam powieści akcji z wątkiem miłosnym.
Dynamiczne i niespodziewane wydarzenia, miłość Mare i Cala, Mare i Mavena (Team Cal Forever!)

*Wszystkie zacytowane fragmenty pochodzą z książki "Czerwona Królowa" Victoria Aveyard


3 komentarze:

  1. To jedna z lepiej napisanych serii jakie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam, ale mam ją na oku! Na pewno zaopatrzę swoją małą biblioteczkę w tą książkę☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla fanów gatunku nie lada gratka.:)

    OdpowiedzUsuń